מסלולי טיול בהיפי טרק

קרא 1 טיפים על מסלולי טיול בהיפי טרק

מציג 1 - 1 מתוך 1

מסלול ההיפי טרק

נקודות היציאה לטרק נמצאות בקצה הצפוני של תחילת המסלול מדרום מערב לקולינגווד (Collingwood) ובקצה הדרומי שלו מצפון לקאראמאה (Karamea). (הנקודות עצמן מהם מתחילים ממש לצעוד בטרק הן ללא שם מוגדר). היפי טרק עובר ברובו בתחומי הפארק הלאומי קאהוראנגי (Kahurangi National Park), כאשר המקומות המרכזיים שבו הוא פסגת הר פרי (Mt Perry) ובקתת היפי (Heaphy Hut) שעל קו החוף. הטרק אינו מעגלי ואורכו כ-78.4 ק"מ, ניתן לבצעו ב-4 או 6 ימים (הרוב מבצעים אותו ב-4 ימים). המסלול המוצע מתחיל מצידו הדרומי של הטרק – אזור גולדן ביי ומסתיים מצפון לעיירה ווסטפורט בקרבת עיירה הנקראת קאראמאה.

 

היום הראשון: היום הראשון אשר מתחיל קצת לפני בקתת בראון (Brown Hut) מסתיים בבקתת אוכף פרי (Perry Saddle Hut). ההליכה הינה במגמת עליה מתמדת כל היום כאשר לאחר 4 שעות תגיעו למחסה ומקום המנוחה האולטימטיבי הראשון. משם תמשיכו לטפס עד אוכף פרי (Perry Saddle), שם מחכה לכם הבקתה ללילה הראשון. מעט לפני בקתת פרי (Perry Saddle Hut) תוכלו לקחת טיול צד קצר אשר ייקח אתכם לנקודה הגבוה ביותר בטרק – הר פרי (Mt Perry) (915 מטר), ממנו ביום בהיר ללא עננים תוכלו אולי אפילו לראות את הר טראנאקי/אגמונט (Mt Taranaki/Egmont) שבאי הצפוני. משך הליכה: 5 שעות.
 

היום השני: היום תלכו מבקתת אוכף פרי (Perry Saddle Hut)  לבקתת מקיי (James Mackay Hut). יום זה מתאפיין בעיקר במגמת ירידה, במהלכה תלכו גם במישור וגם תבצעו טיפוס לסירוגין, כולל הטיפוס לפני בקתת מקיי (James Mackay Hut). היזהרו כי יש חלקים ממש לפני בקתת מקיי (James Mackay Hut) שיכולים להיות מוצפים עקב הגשמים העזים אשר פוקדים את אזור מדי פעם (תבררו לפני היציאה מול שומר הבקתה!). משך הליכה: 6.5 שעות.
 

היום השלישי: היום תלכו מבקתת מביקתת מקיי (James Mackay Hut) לבקתת היפי המקסימה. היום כולו מתאפיין במגמת ירידה, כאשר לעיתים רחוקות תתקלו בעליות/טיפוס ובסוף היום לאחר סיום הירידה, מרחק לא רב לפני הבקתה המיוחלת, תלכו בשטח מישורי. משך הליכה: 6 שעות.
 

היום הרביעי: יום זה הוא הקל ביותר בטרק, בו תלכו על קרקע מישורית כאשר לעיתים רחוקות, לפני ההגעה לנקודות הסיום, תטפסו ותרדו. משך הליכה: 5 שעות.